Data publikacji: 27.03.2018
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 10 lat telefonii komórkowej na pokładzie samolotów Emirates
Kategoria: wydarzenia, transport
Wtorek, 27 marca 2018 r. – Dubai, ZEA. – Linie Emirates świętują 10. rocznicę wprowadzenia usługi telefonii komórkowej na pokładzie swoich samolotów. Jako globalny lider innowacji pokładowych przewoźnik przeszedł do historii w marcu 2008 r. jako pierwsza linia lotnicza na świecie, która umożliwiła pasażerom wykonywanie i odbieranie połączeń oraz wysyłanie SMS-ów z telefonów komórkowych.
Pierwsza rozmowa telefoniczna odbyła się 20 marca 2008 r. podczas rejsu Emirates nr EK751 z Dubaju do Casablanki. Od tamtej pory wykonano ponad 2,8 mln połączeń, z czego 60% stanowiły połączenia wychodzące z samolotów, a przeszło milion – telefony odbierane przez pasażerów podróżujących na pokładzie Emirates. Najdłuższa zarejestrowana rozmowa telefoniczna miała miejsce 5 lutego 2018 r. w czasie lotu z Orlando do Dubaju i trwała 3 godziny i 50 minut. Ponadto w ciągu ostatnich 10 lat pasażerowie wysłali lub odebrali 87 mln SMS-ów.
Linie Emirates wyróżniają się pod względem innowacyjności dzięki usługom telekomunikacyjnym i systemowi rozrywki pokładowej. Oprócz możliwości korzystania z telefonu komórkowego na pokładzie od 2008 r., przewoźnik jako pierwszy zamontował ekrany telewizyjne w każdym fotelu we wszystkich samolotach swojej floty w 1992 r. Obecnie linie mogą poszczycić się jedną z najbogatszych i najnowocześniejszych ofert rozrywki i usług telekomunikacyjnych na pokładzie. W wielokrotnie nagradzanym systemie rozrywki pokładowej ice pasażerowie znajdą ponad 3,5 tys. kanałów, w tym przeszło 700 filmów z całego świata. W przyszłości ta niezwykle urozmaicona oferta będzie nadal rozszerzana, zapewniając podróżującym jeszcze większy wybór.
Linie Emirates inwestują także w usługi internetowe i telewizji na żywo. Przeszło 70% samolotów Emirates oferuje dostęp do usługi Live TV, w tym wszystkie Boeingi 777-200LR i 777-300ER. Bezprzewodowy Internet znajduje się na pokładzie ponad 98% całej floty, m.in. we wszystkich Airbusach A380 oraz Boeingach 777-300ER i 777-200LR. We wszystkich klasach pasażerowie mają dostęp do bezprzewodowego Internetu w ramach bezpłatnego pakietu 20 MB danych. Każdego miesiąca z pokładowego Wi-Fi korzysta blisko milion osób.
W ramach niedawno rozszerzonej oferty pokładowego Internetu bezprzewodowego, członkowie programu lojalnościowego Emirates Skywards mogą liczyć na dodatkowe korzyści w zależności od poziomu członkostwa i klasy rezerwacyjnej, w tym bezpłatny dostęp do Wi-Fi w klasie pierwszej lub biznes.
Linie Emirates zdobyły tytuł najlepszej linii lotniczej na świecie w inauguracyjnej edycji plebiscytu TripAdvisor Travelers’ Choice® Awards dla przewoźników w 2017 r. W ostatnim czasie przewoźnik otrzymał trzy wyróżnienia Regional Passenger Choice Awards za najlepszą ofertę rozrywki na Bliskim Wschodzie, najlepszy Internet pokładowy na Bliskim Wschodzie i najwyższą jakość usług na Bliskim Wschodzie w plebiscycie APEX Passenger Choice Awards 2018, którego wyniki ogłoszono w ubiegłym tygodniu na targach APEX Asia w Szanghaju w Chinach.
źródło: Biuro Prasowe Emirates
Załączniki:
Hashtagi: #wydarzenia #transport