Data publikacji: 2020-07-17
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Ecolab uruchamia program dla pralni, które wznowiły działalność po lockdownie
Kategoria: Turystyka, BIZNES
Dla branży hotelarskiej największym wyzwaniem nie są pogoda i oferta, a bakterie i wirusy. Zapewnienie bezpieczeństwa musi być prowadzone wielotorowo, począwszy od kuchni, a skończywszy na pokojach.
Sezon wakacyjny w tym roku w niczym nie przypomina tych z poprzednich lat. Dla branży hotelarskiej największym wyzwaniem nie są pogoda i oferta, a bakterie i wirusy. Zapewnienie bezpieczeństwa musi być prowadzone wielotorowo, począwszy od kuchni, a skończywszy na pokojach. Niebagatelną rolą w ochronie przed zakażeniem odgrywają czyste tekstylia. Bezpieczne i wydajne funkcjonowanie pralniom ma zapewnić opracowany przez Ecolab program PROTEX360°.
Przestrzeganie reżimu sanitarnego ma dzisiaj niebagatelny wpływ na opinie klientów oraz wybór miejsca wypoczynku. Z racji ilości i rotacji osób przebywających w hotelach i pensjonatach, kluczowe jest bezwzględne stosowanie wypracowanych procedur czystości, jak i wdrażanie nowych zasad. Drobnoustroje utrzymują się na przedmiotach i powierzchniach nawet do kliku dni, stąd konieczność częstej i prawidłowej dezynfekcji. Szczególną uwagę należy zwrócić m.in. na bieliznę pościelową, z którą bezpośrednio mają styczność osoby przebywające w obiekcie. Właściwe czyszczenie i dezynfekcja tekstyliów, to podstawowy element zapobiegania roznoszenia się wirusów oraz bakterii. Można się więc pokusić o stwierdzenie, że bezpieczny wypoczynek w hotelu zaczyna się w pralni. Odpowiednie zabezpieczenie działań operacyjnych, personelu i klientów końcowych to duże wyzwanie. W związku z tym przedstawiciele zarówno pralni OTL, działających w ramach obiektu, jak i zewnętrznych, chętnie szukają sprawdzonych i profesjonalnych rozwiązań opracowanych przez ekspertów z branży czystości.
– Ręczniki, pościele i inne tekstylia mogą być siedliskiem wszelkiego rodzaju patogenów, aby się ich pozbyć nie wystarczy jedynie odpowiednia temperatura prania. Z punktu widzenia hoteli bezpieczeństwo powinno opierać się na trzech kluczowych obszarach: ludzie, obiekt i tkaniny. Dlatego też, praca pralni musi być zorganizowana na podstawie odpowiednich planów i protokołów dotyczących higieny – mówi Mateusz Chmielowiec, District Manager w dziale Textile Care firmy Ecolab.
Eksperci z firm dostarczających profesjonalne środki czystości jednoznacznie wskazują, że ścisłe przestrzeganie procedur, jak i odpowiednie produkty są gwarantem sukcesu. Bezpośredni wpływ na bezpieczne tekstylia i skuteczność środków dezynfekcyjnych mają 4 czynniki: stosowanie zalecanych dawek produktów, czas, temperatura i odpowiednie warunki prania. Profesjonalne środki czystości powinny być zgodne z normą EN 14476 i mieć potwierdzone działania przeciw wirusom, w tym SARS-CoV-2. W składzie środków piorących nie może zabraknąć również kwasu nadoctowego PAA, który odpowiada za skuteczną dezynfekcję i eliminację różnego rodzaju patogenów bakteryjnych, wirusowych oraz grzybów mogących zainfekować włókna tekstylne.
– Jako producent z ponad 25-letnim doświadczeniem, zdajemy sobie sprawę, że hotele muszą szybko przystosować do nowej sytuacji, dlatego oczekują kompleksowego wsparcia. Program Ochrony Pralni PROTEX360° to nasza odpowiedź na potrzeby branży – mówi Wiesław Sobota, Regional Sales Manager CEE / Russia w dziale Textile Care firmy Ecolab – Zintegrowany system bezpieczeństwa pralni i prania tekstyliów składa się z profesjonalnych i przetestowanych laboratoryjnie środków czystości, planów higieny oraz wsparcia techniczno-eksperckiego. Oferujemy więc zarówno produkty, usługi, jak i specjalistyczną wiedzę. Zapewniamy wskaźniki wydajności każdego krytycznego procesu operacyjnego, pomagamy monitorować przebieg prania, analizować ryzyko zanieczyszczeń i identyfikować obszary wymagające poprawy. Opracowaliśmy też kompleksową ofertę szkoleniową dla personelu – wylicza Wiesław Sobota.
Dbałość o dostarczenie czystej i sanitarnej bielizny pościelowej to jeden z kluczowych etapów, zapewniających bezpieczeństwo gości hotelowych. Kadra zarządzająca musi mieć na uwadze, że ta kwestia bardziej niż kiedykolwiek ma wpływ na wybór miejsca wypoczynku.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Turystyka #BIZNES