Biznes ekonomia finanse turystyka Wypoczynek

Informacja Zarządu Sky Club sp. z o.o. przekazana na konferencji prasowej w dniu 17 lipca 2012 r.

17 lipca 2012 roku w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, podczas której Zarząd Sky Club Sp. z o.o. podsumował dotychczasowe działania związane z koniecznością złożenia przez spółkę wniosku o upadłość, jak również poinformował o sytuacji

Data publikacji: 17.07.2012

Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Informacja Zarządu Sky Club sp. z o.o. przekazana na konferencji prasowej w dniu 17 lipca 2012 r.

Kategoria: turystyka, wypoczynek, ekonomia, biznes, finanse

17 lipca 2012 roku w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, podczas której Zarząd Sky Club Sp. z o.o. podsumował dotychczasowe działania związane z koniecznością złożenia przez spółkę wniosku o upadłość, jak również poinformował o sytuacji bieżącej.

17 lipca 2012 roku w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, podczas której Zarząd Sky Club Sp. z o.o. podsumował dotychczasowe działania związane z koniecznością złożenia przez spółkę wniosku o upadłość, jak również poinformował o sytuacji bieżącej.

Dziś (wtorek, 17 lipca) do kraju powrócą ostatni turyści, którzy wyjechali na wycieczki z biurem podróży Sky Club. Spośród grupy ponad 4,7 tysiąca osób ponad 30% miało skrócony pobyt, a około 70% dokończyło urlop w terminie. Tymczasem na dzień 3 lipca 2012 r. saldo hoteli, z którymi Sky Club współpracował, wykazywało nadpłatę w wysokości ponad 5 milionów złotych. Wynika stąd, iż duża część turystów, których sprowadzono wcześniej do kraju, mogła dokończyć wakacje w zaplanowanym terminie.

Zarząd Sky Club apeluje o stworzenie procedur, które pozwolą uniknąć niepotrzebnej paniki, jaka towarzyszy w takich sytuacjach sprowadzaniu turystów do Polski. Jak podkreślano, złożenie wniosku o upadłość jest jedynie technicznym początkiem pewnej procedury, ale nie oznacza przerwania działalności przez firmę istniejącą na rynku od 2006 roku.

Po złożeniu wniosku o upadłość przez Sky Club, nerwowa atmosfera towarzysząca przekazom medialnym była z jedną z przyczyn, dla których m.in. hotelarze w krajach północnej Afryki wykwaterowywali turystów z hoteli opłaconych przez tourperatora. Zdaniem Zarządu, bezrefleksyjne pozbawianie spółki wiarygodności w oczach opinii publicznej zaszkodziło wielu polskim turystom, którzy w innej sytuacji mogliby dokończyć swe wakacje bez przeszkód.

A to już wiesz?  Tajlandia, Wyspy Kanaryjskie, Alpy – dokąd podróżujemy zimą?

Zarząd podkreślił, iż brak właściwych procedur wpłynął również na zwiększenie kosztów sprowadzenia klientów do kraju, co z kolei pomniejszy pulę środków przeznaczonych na wypłaty zwrotów dla klientów.

Sky Club posiada duże wierzytelności u wielu podmiotów, w tym u samych kontrahentów hotelowych na kwotę ponad 5 mln PLN.  Jak podkreślił Zarząd Sky Club, będą one sukcesywnie windykowane w celu późniejszego zaspokojenia żądań klientów. Po wstępnej analizie sytuacji finansowej spółki jesteśmy przekonani, że starczy środków, aby zwrócić wszystkim klientom wpłacone przez nich pieniądze  – powiedziała Agnieszka Dral, Członek Zarządu Sky Club.

źródło: Biuro Prasowe Sky Club

Załączniki: Informacja Zarządu Sky Club sp. z o.o. przekazana na konferencji prasowej w dniu 17 lipca 2012 r. turystyka, wypoczynek, ekonomia, biznes, finanse - 17 lipca 2012 roku w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, podczas której Zarząd Sky Club Sp. z o.o. podsumował dotychczasowe działania związane z koniecznością złożenia przez spółkę wniosku o upadłość, jak również poinformował o sytuacji bieżącej.

Hashtagi: #turystyka, wypoczynek #ekonomia, biznes, finanse

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy