Wiadomości Branżowe

Jak filmy działają na podróżnych?

KAYAK.pl sprawdził, jaki wpływ na plany podróżnicze mają filmyNajwiększy wpływ na wybory celów podróży Polaków miał film Grand Budapest Hotel, zwiększając zainteresowanie lotami do Budapesztu o 94%Doskonałą inspiracją do podróży okazał się również najnowszy Hobbit, zwiększając liczbę wyszukiwań lotów do Nowej Zelandii o 38%Warszawa, 12 marca 2015 - Kino jak żadne inne medium, potrafi rozbudzić wyobraźnię widzów, odkrywając przed nimi nieznane miejsca i przybliżając odległe zakątki świata. Nie dziwi zatem fakt, że filmy stanowią bogate źródło inspiracji dla podróżników. Bazując na wyszukiwaniach dokonanych przez swoich użytkowników, KAYAK.pl postanowił sprawdzić, w jaki sposób hity kinowe

KAYAK.pl sprawdził, jaki wpływ na plany podróżnicze mają filmy

  • Największy wpływ na wybory celów podróży Polaków miał film Grand Budapest Hotel, zwiększając zainteresowanie lotami do Budapesztu o 94%
  • Doskonałą inspiracją do podróży okazał się również najnowszy Hobbit, zwiększając liczbę wyszukiwań lotów do Nowej Zelandii o 38%

Warszawa, 12 marca 2015 – Kino jak żadne inne medium, potrafi rozbudzić wyobraźnię widzów, odkrywając przed nimi nieznane miejsca i przybliżając odległe zakątki świata. Nie dziwi zatem fakt, że filmy stanowią bogate źródło inspiracji dla podróżników. Bazując na wyszukiwaniach dokonanych przez swoich użytkowników, KAYAK.pl postanowił sprawdzić, w jaki sposób hity kinowe wpłynęły na to, gdzie Polacy spędzili urlop w minionym roku.

Wśród analizowanych filmów, największą inspiracją podróżniczą dla Polaków okazał się Grand Budapest Hotel Wesa Andersona. Jego akcja rozgrywa się w mitycznej krainie Zubrowka. Malowniczy świat przedstawiony przez amerykańskiego reżysera w znacznym stopniu zaintrygował polskich widzów. W ciągu dwóch tygodni od wejścia filmu na ekrany kin, zainteresowanie lotami do Budapesztu na KAYAK-u wzrosło aż o 94%, a za noclegami rozglądało się o 97% więcej podróżnych. Niewątpiliwe dekadencja dwudziestolecia międzywojennego i barwność postaci rozbudziły wyobraźnię Polaków. Jednak nie dali oni zwieść się umiejscowieniu akcji filmu w baśniowej krainie i wyruszyli na poszukiwania hotelu Budapeszt w sercu Węgier.

Kolejnym filmem, który zainspirował Polaków do dalekich podróży, był Wielki Gatsby w reżyserii Buza Luhrmanna. Na najnowszą ekranizację kultowej powieści Fitzgeralda z niecierpliwością czekali zarówno miłośnicy książkowej postaci tajemniczego milionera, jak i fani Leonarda DiCaprio, który wcielił się w rolę ekscentrycznego bohatera. Z analizy wyszukiwań lotów, przeprowadzonej przez KAYAK-a wynika, że po polskiej premierze filmu, przelotów do Nowego Jorku szukało 34% więcej podróżnych. Tylko nieznacznie, bo o 4%, wzrosło natomiast zainteresowanie hotelami. Biorąc jednak pod uwagę rozmach przyjęć Gatsbiego oraz jego gościnność, nie trudo domyśleć się, że większość fanów filmu miała nadzieję na nocleg w majestatycznej rezydencji.

A to już wiesz?  Ponad 100 mln złotych - nowa gwarancja Rainbow Tours

Interesujący może okazać się fakt, że na polskiej publiczoności wciąż duże wrażenie robi historia zmagań hobbitów i krasnoludów. Po ukazaniu się trzeciej i ostatniej już części trylogii Hobbita, ilość wyszukiwań lotów do Nowej Zelandii na KAYAK-u wzrosła o 38%. Podobny wpływ na polską publiczność miały Pingwiny z Madagaskaru. Z analiz KAYAK-a wynika, że wyprawę na afrykańską wyspę rozważało o 37% więcej podróżnych, niż dwa tygodnie przed zobaczeniem filmu.

Nieco mniejszy, ale wciąż warty odnotowania, wpływ na decyzje Polaków o wyborze celu podróży, miał film Sekretne życie Waltera Mitty. Epickie przygody z pogranicza jawy i snu rozgrywające się w fascynującej scenerii natury, zainspirowały o 27% więcej podróżnych do szukania lotów na Islandię. Natomiast Dzika droga z Reese Witherspoon to film, który na polskich widzów zadziałał nieco inaczej. KAYAK zaobserwował 20% spadek zainteresowania lotami do Kaliforni po obejrzeniu zmagań bohaterki, która nocując pod gołym niebem, pieszo przemierzyła szlak turystyczny o długości ponad 1600 km. Co ciekawe, liczba wyszukiwań hoteli w słonecznym stanie Kalifornia wzrosła jednocześnie o 32%. Można po tym wnioskować, że większości polskich widzów bliższa jest jednak perspektywa spędzania urlopu w zaciszu pokoju hotelowego, niż na męczącej wędrówce z namiotem.

?W KAYAK-u zawsze staramy się być na bieżąco z trendami w turystyce i ciekawi nas, co inspiruje naszych klientów do podróżowania”, wyjaśnia Jan Valentin, Dyrektor generalny KAYAK-a w Europie. ?Rozumiemy, jak ważne są dla użytkowników narzędzia służące do planowania podróży i ciągle rozszerzamy naszą ofertę, np. o funkcję Explore, która ułatwia znalezienie interesujących celów podróży w najlepszej cenie.”, dodaje Valentin.

UWAGI

Analiza została przeprowadzona na podstawie wyszukiwań lotów i hoteli z Polski do miejsc przedstawionych w wybranych filmach dokonanych na KAYAK-u na 2 tygodnie przed premierą filmu oraz 2 tygodnie po jego ukazaniu się w kinach.

A to już wiesz?  Emirates odpowiadają na rosnące zainteresowanie połączeniami do Monachium i Luandy


dostarczył infoWire.pl

Źródło KAYAK. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy