Data publikacji: 12.09.2012
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: KAYAK debiutuje w Polsce
Kategoria: nowe produkty/usługi, internet
Na polskim rynku debiutuje KAYAK – wiodąca wyszukiwarka turystyczna, dzięki której można porównać setki ofert i cen biletów lotniczych, hoteli oraz innych produktów i usług turystycznych. Przedstawiciele KAYAK mają konkretny cel: przekonać Polaków, że wyszukiwanie najtańszych biletów i ofert to nie wiedza tajemna, ale prosta czynność wymagająca jednego kliknięcia – zgodnie z dewizą „Szukasz raz i masz”. Korzystanie z serwisu KAYAK jest szybkie, proste i całkowicie bezpłatne – również przez urządzenia mobilne.
Na polskim rynku debiutuje KAYAK – wiodąca wyszukiwarka turystyczna, dzięki której można porównać setki ofert i cen biletów lotniczych, hoteli oraz innych produktów i usług turystycznych. Przedstawiciele KAYAK mają konkretny cel: przekonać Polaków, że wyszukiwanie najtańszych biletów i ofert to nie wiedza tajemna, ale prosta czynność wymagająca jednego kliknięcia – zgodnie z dewizą „Szukasz raz i masz”. Korzystanie z serwisu KAYAK jest szybkie, proste i całkowicie bezpłatne – również przez urządzenia mobilne.
KAYAK.com powstał w 2004 roku w USA. Założyciele – Steven Hafner i Paul English – podsumowują swój pomysł jednym zdaniem: „Chcieliśmy stworzyć serwis, który będzie przeszukiwał wszystkie inne strony turystyczne”. Ta sentencja najkrócej objaśnia, jak działa KAYAK. Użytkownik wpisuje jedynie daty i miejsca, a KAYAK przeszukuje dla niego jednocześnie strony linii lotniczych i hoteli oraz pośredników, którzy oferują bilety, noclegi i inne usługi. Po wyszukaniu oferty, użytkownik sam decyduje, gdzie dokona rezerwacji, przechodząc bezpośrednio do strony linii lotniczej, hotelu, wypożyczalni samochodów czy agenta online.
W polskiej wersji serwisu KAYAK zostały już zintegrowane strony ponad 80 linii lotniczych, a także najpopularniejszych agentów online, takich jak Tripsta.pl, Airtickets24.com, Aero.pl czy Opodo.pl. Polscy użytkownicy KAYAK mają do dyspozycji także potężną bazę ofert hotelowych, łączącą w sobie oferty „gigantów” wśród wyszukiwarek, takich jak Booking.com czy HRS. W większości przypadków użytkownik ma możliwość dokonywania rezerwacji po polsku. Priorytetem jest dla nas udostępnianie ofert partnerów umożliwiających dokonanie rezerwacji w lokalnym języku – mówi Ewa Orlewska, Country Manager KAYAK w Polsce. – Natomiast każdy użytkownik KAYAK ma dostęp do pełnej oferty dostawców z całego świata – wystarczy zmienić lokalizację w ustawieniach wyszukiwania, na przykład na USA, aby wyszukiwać oferty lokalnych linii lotniczych czy sieci hotelowych – wyjaśnia. Serwis KAYAK ma lokalne wersje językowe łącznie w osiemnastu krajach, między innymi w Niemczech, Austrii, Danii, Włoszech, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. W 2012 roku, oprócz wersji polskiej powstały także lokalne odsłony KAYAK w Portugalii, Rosji i Brazylii.
KAYAK oferuje nie tylko porównanie cen produktów i usług turystycznych, ale także narzędzia służące do planowania i organizacji podróży. Porównywarka nie tylko zapamiętuje ustawienia wyszukiwania oraz poprzednie rezerwacje użytkownika, lecz także wysyła alerty cenowe dotyczące cen biletów na połączenia, którymi jest on zainteresowany. Jedną z najbardziej popularnych funkcji jest My Trips, agregująca w jednym miejscu informacje o przelotach, hotelach, wynajmie samochodów, a nawet restauracjach. My Trips łączy te dane w jeden plan podróży, łatwy do wydrukowania i zintegrowania z elektronicznym kalendarzem, również poprzez smartfony. Dla wielbicieli spontanicznych wyjazdów spod znaku “wsiąść do pociągu byle jakiego” KAYAK.com oferuje narzędzie Explore, dzięki któremu po określeniu dostępnego budżetu oraz ram czasowych podróży, użytkownik otrzymuje interaktywną mapę z cenami biletów do wybranych miejsc na świecie.
Bardzo istotną częścią oferty KAYAK są darmowe aplikacje mobilne dostępne na iPhone’a, iPada oraz na smartfony z systemem Android, a także na Windows Phone oraz Kindle. Od wprowadzenia aplikacji w 2009 roku, KAYAK odnotował już ponad 18 milionów pobrań.
Firma zatrudnia około 200 pracowników w 18 krajach i posiada 5 biur lokalnych, w tym 3 w Europie (w Londynie, Monachium i Zurychu). 20 lipca KAYAK wszedł na amerykańską giełdę.
Przychody firmy w drugim kwartale 2012 roku uplasowały się na poziomie 76,9 milionów dolarów (36% wzrost rok do roku), a dochód netto wyniósł 7,3 miliona USD (aż 93% wzrost rok do roku). W tym czasie KAYAK obsłużył 304 miliony zapytań użytkowników (wzrost o 33%), podczas gdy przez cały 2011 rok odnotowano łącznie 900 milionów wyszukiwań. Aplikacje mobilne KAYAK pobrano w zeszłym roku aż 7 milionów razy.
KAYAK generuje zyski, przekierowując użytkowników na strony partnerów – dostawców ofert, a także poprzez kilka różnych opcji reklamowych dostępnych na stronie. Korzystanie z KAYAK jest całkowicie bezpłatne dla użytkowników.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.kayak.pl.
***
KAYAK to wiodąca wyszukiwarka turystyczna, dzięki której można porównać setki ofert i cen biletów lotniczych, hoteli oraz innych produktów i usług turystycznych.Specjalizuje się w szybkim wyszukiwaniu ofert podróży, także poprzez aplikacje mobilne dostępne na iPhone’a, iPada oraz
na smartfony z systemem Android, a także na Windows Phone oraz Kindle. Korzystanie z KAYAK jest całkowicie darmowe. Firma powstała w 2004 roku w USA, a polską wersję strony, dostępną pod adresem www.kayak.pl, uruchomiono w sierpniu 2012 roku. Dostępnych jest łącznie 14 lokalnych wersji językowych serwisu. Od 20 lipca 2012 roku KAYAK notowany jest na amerykańskim rynku akcji NASDAQ.
źródło: Biuro Prasowe KAYAK
Załączniki:
Hashtagi: #nowe produkty/usługi #internet