Liberty Direct, firma specjalizująca się w sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych, robi kolejny krok w rozwoju biznesu. Rozszerza portfel o polisy turystyczne. Będą one oferowane Klientom indywidualnym, zarówno w directowych jak i tradycyjnych kanałach sprzedaży.
– Wprowadzenie ubezpieczeń turystycznych to odpowiedź na rosnące oczekiwania coraz bardziej wymagającego rynku, na którym przewagę konkurencyjną zyskują firmy zapewniające kompleksową ofertę produktową – komentuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct. – Dywersyfikacja pozwoli nam zbudować silniejszą pozycję w ubezpieczeniach majątkowych – dodaje Michał Kwieciński.
Liberty Direct oferuje ubezpieczenie kosztów leczenia i assistance, OC w życiu prywatnym oraz NNW. Ochroną można też objąć bagaż podróżny, sprzęt sportowy, a także rozszerzyć ją o dodatkowe ryzyka ? amatorskie uprawianie sportów letnich lub zimowych, sporty wysokiego ryzyka, pracę zarobkową czy odwołanie uczestnictwa w imprezie turystycznej. Polisy Obieżyświat dostępne są w trzech wariantach,zróżnicowanych pod względem zakresu świadczeń i sum ubezpieczenia: Podstawowym, Optymalnym oraz Rozszerzonym, co pozwala na ich dostosowanie do indywidualnych potrzeb osoby podróżującej i rodzaju wyjazdu. Usługi są oferowane przy współpracy z Europ Assistance Polska.
– Oferta skierowana jest do wszystkich, którzy lubią podróżować, niezależnie od tego, czy są to wyjazdy zorganizowane czy też przygotowywane ?na własną rękę?. Dlatego obejmuje także ubezpieczenie kosztów odwołania imprezy turystycznej. Rodzice wyjeżdzający z dziećmi mogą liczyć ponadto na dodatkowe zniżki – mówi Katarzyna Grzywaczewska, Dyrektor Marketingu i Kanału Direct Liberty Direct.
Liberty szacuje, że rynek ubezpieczeń turystycznych w Polsce jest wart około 250 mln zł, jednak długoterminowo będzie on systematycznie rósł wraz z coraz większą zamożnością i zagranicznym ruchem wyjazdowym Polaków.
Jak wynika z badań[1], 59% podróżujących Polaków wykupuje ubezpieczenie podróżne, a 10% posiada je w ramach innych produktów finansowych. Polacy kupują polisy turystyczne w biurach podróży (35%), u agenta ubezpieczeniowego (29%) lub bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeń (28%). Najwyżej cenią sobie organizację i pokrycie kosztów leczenia (86%) oraz transportu medycznego ? 53%. Niemal co trzecia osoba (30%) uważa za najbardziej przydatne odszkodowanie z tytułu zagubienia lub opóźnienia bagażu, a 24% także z tytułu odwołania lub opóźnienia lotu.
–
[1]V Ogólnopolskie Badanie Assistance przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance Polska, 20 maja 2013 r., http://europ-assistance.pl/akt1.php?id=230
Liberty Direct jest obecnie jedną z najszybciej rosnących firm ubezpieczeniowych na rynku. Po III kwartałach ub.r. ubezpieczyciel zebrał 230 mln zł składki przypisanej brutto (228,34 mln zł) osiągając 11% wzrost składki w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw. Jej oferta obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń majątkowych ? komunikacyjnych oraz mieszkaniowych. Sieć dystrybucji produktów firmy obejmuje ponad 400 multiagencji, kanały bezpośrednie – internet i telefon oraz bancassurance. Strategia Liberty Direct zakłada osiągnięcie pozycji lidera w zakresie jakości obsługi Klienta. Dzięki dynamicznemu rozwojowi w 2012 roku firma wypracowała 268,7 mln PLN składki brutto osiągając jeden z najwyższych wzrostów na rynku. Liberty Direct jest obecna w Polsce od 6 lat.
Liberty Mutual Insurance jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 29 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych, zajmującą 81 miejsce na liście Fortune 500. Liberty Mutual Insurance oferuje pełną gamę produktów ubezpieczeniowych dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Jednym z obszarów działalności biznesowej Liberty Mutual Insurance są ubezpieczenia komunikacyjne dla Klientów indywidualnych. Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie. Jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie Klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual Insurance obecna jest w Portugalii, Irlandii, Turcji, Hiszpanii, Polsce, a także w Rosji.
Direct jest obecnie jedną z najszybciej rosnących firm ubezpieczeniowych na rynku. Po III kwartałach ub.r. ubezpieczyciel zebrał 230 mln zł składki przypisanej brutto (228,34 mln zł) osiągając 11% wzrost składki w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.