Biznes ekonomia finanse turystyka Wypoczynek

Od skrzydła szczytu do kokpitu – 800 pracowników w 80 dni

Data publikacji: 22.08.2014 Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Od skrzydła szczytu do kokpitu – 800 pracowników w 80 dni Kategoria: turystyka, wypoczynek, ekonomia, biznes, finanse Sekrety

Data publikacji: 22.08.2014

Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Od skrzydła szczytu do kokpitu – 800 pracowników w 80 dni

Kategoria: turystyka, wypoczynek, ekonomia, biznes, finanse

Sekrety produkcji 50. Airbusa A380 Emirates krok po kroku

Hamburg, Niemcy, 22 sierpnia 2014 r. – 800 pracowników, 80 dni – takie zasoby wykorzystane zostały do zgromadzenia, zmontowania, przetestowania i pomalowania części, a następnie dostarczenia ich liniom lotniczym Emirates pod postacią gotowego 50. Airbusa A380 – ponadczasowej, dwupoziomowej maszyny. Od momentu dołączenia do floty przewoźnika w 2008 roku, A380 stanowi symbol zaawansowania technologii przemysłu samolotowego i zarazem gwarancję komfortowych podróży.

Film dokumentujący postęp prac nad dostarczonym w ubiegłym miesiącu 50. A380 linii Emirates dostępny jest tutaj.  

Emirates dysponują największą flotą samolotów A380 na rynku. Liczy ona 50 tego typu maszyn – najbardziej zaawansowanych wytworów współczesnej inżynierii – obsługujących połączenia do 29 miast na całym świecie. Wszystkie egzemplarze A380 w barwach Emirates konstruowane były w hamburskiej fabryce Airbusa.    

Proces produkcji 50. A380 rozpoczął się w Hamburgu, gdzie w pierwszej kolejności taśmę produkcyjną opuścił kadłub samolotu. Następnie został on przetransportowany do Tuluzy w celu przeprowadzenia pierwszego etapu finalnego montażu. Skrzydła, wykonane w Wielkiej Brytanii, również przypłynęły do Francji z niemieckiej fabryki Airbusa. Wszystkie te części sprowadzono trzema specjalnymi statkami morskimi przeznaczonymi do przewozu wielkogabarytowych produktów z fabryk całej Europy. Do montażu kadłuba i skrzydeł użyto odpowiednio ponad 10 i 4 tysiące śrub.

Wraz z zakończeniem pierwszego etapu końcowego montażu w Tuluzie, samolot był już prawie gotowy, by udać się w swoją pierwszą podróż. Czekało go jeszcze tylko wyposażanie wnętrza i malowanie kadłuba.  

Po ukończeniu montażu każda z pięciu części kadłuba samolotu została sprawdzona i przetestowana przez inżynierów. Następnie samolot został przetransportowany do Hamburga, gdzie został wyposażony i pomalowany. Do całkowitego pokrycia A380 farbą potrzeba było około 30 osób. Cały jego kadłub to aż 3150 metrów kwadratowych powierzchni, a więc tyle samo, co 7 boisk do koszykówki. Do wstępnego pomalowania zewnętrznej części samolotu wykorzystano ponad 500 kilogramów białej emulsji.

A to już wiesz?  Nowo powstający hotel The NAVY w Świnoujściu zostanie otwarty pod szyldem Best Western Premier

Wyposażenie kabiny w typowe dla Emirates urządzenia i elementy wystroju stanowiło jeden z ostatnich etapów montażu samolotu. Wykończenie pokładu A380 liczącego aż 550 metrów kwadratowych trwało 33 dni. Objęło ono zamontowanie wszystkich foteli, doposażenie miejsca do wydawania napojów i posiłków, wykończenie pokoju do odpoczynku dla załogi pokładowej, Shower Spa i prywatnych kabin dla pasażerów pierwszej klasy, a także przygotowanie salonu pokładowego, usytuowanego na końcu klasy biznes. Na tym etapie zainstalowany został również wielokrotnie nagradzany system pokładowej rozrywki ice.

W ubiegłym roku linie Emirates powiększyły swoją flotę o 13 dwupokładowych samolotów. W ciągu ostatnich 6 lat na pokładach A380 w barwach Emirates podróżowało ponad 28 mln pasażerów. Dzięki sukcesywnemu zwiększeniu liczby kursów A380 do kolejnych portów lotniczych, coraz więcej pasażerów przewoźnika może korzystać z komfortu, jaki oferują te maszyny. Jeszcze w tym roku Emirates uruchomią połączenia A380 do Frankfurtu (od 1 września), Dallas (od 1 października), San Francisco (od 1 grudnia) i Houston (od 3 grudnia). 

 

A380 w barwach Emirates – fakty:

Łączna liczba miejsc pasażerskich (A380 w barwach Emirates występuje w dwóch konfiguracjach)

489 / 517 

Klasa pierwsza

14

Klasa biznes

76

Klasa ekonomiczna 

399 / 427

Liczba A380 we flocie Emirates

50

Liczba A380 w portfelu zamówień przewoźnika

90

Najkrótszy lot obsługiwany przez A380 w barwach Emirates (trasa, odległość, czas)

Dubaj-Kuwejt, 851 kilometrów, 1 h 45 min. To również najkrótsze na świecie połączenie A380.

Najdłuższy lot obsługiwany przez A380 w barwach Emirates (trasa, odległość, czas)

Dubaj-Los Angeles, 13 414 kilometrów, 16 h 20 min. To również najdłuższe na świecie połączenie A380.

Liczba programów oferowanych we wszystkich klasach w ramach systemu rozrywki pokładowej ice

Ponad 1800 kanałów na żądanie.

Liczba butelek wina na pokładzie A380 podczas standardowego lotu Emirates

478

A to już wiesz?  Obiekty sieci Grano Hotels jako pierwsze w Polsce z certyfikatem Dekra

Liczba butelek szampana na pokładzie A380 podczas standardowego lotu Emirates

31

Liczba bułek wydanych na pokładzie A380 podczas standardowego lotu Emirates

650 dla wszystkich trzech klas

Liczba rogalików wydanych na pokładzie A380 podczas standardowego lotu Emirates

Powyżej 550 dla wszystkich trzech klas

Liczba dań głównych serwowanych na pokładzie A380 podczas standardowego lotu Emirates

Około 515 dla wszystkich klas

Liczba deserów serwowanych na pokładzie A380 podczas standardowego lotu Emirates

Około 450 dla wszystkich klas

Liczba kanapek serwowanych w salonie pokładowym A380 podczas standardowego lotu Emirates

Prawie 80 kanapek

Ilość mydła w płynie wykorzystywanego podczas lotu A380 Emirates do Heathrow

12 litrów mydła w płynie w 15 toaletach

Ilość wody wykorzystywanej w prysznicach podczas standardowego lotu Emirates

2267 litrów

Przeciętna liczba członków załogi Emirates podczas lotu A380 (dotyczy najdłuższych lotów)

4 pilotów, 26 członków personelu pokładowego

 

 

źródło: Biuro Prasowe Emirates

Załączniki: Od skrzydła szczytu do kokpitu – 800 pracowników w 80 dni turystyka, wypoczynek, ekonomia, biznes, finanse -

Hashtagi: #turystyka, wypoczynek #ekonomia, biznes, finanse

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy