Żywność

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” Specjaliści z branży spożywczej już po raz kolejny ocenią żywność polskich producentów. 28 października w Czeladzi odbędzie się XVIII audyt

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

Specjaliści z branży spożywczej już po raz kolejny ocenią żywność polskich producentów. 28 października w Czeladzi odbędzie się XVIII audyt artykułów biorących udział w programie „Doceń polskie”. Certyfikaty potwierdzające rodzime pochodzenie wyrobów i ich wysoką jakość otrzymają tylko wyróżniające się propozycje z asortymentu polskich firm. Producenci mogą jeszcze przesyłać zgłoszenia, zyskując tym samym możliwość udziału w przedsięwzięciu realizowanym od 2011 roku pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Program „Doceń polskie” – szansa dla rodzimych producentów żywności

Inicjatywa promująca rodzime artykuły spożywcze najwyższej jakości, jako jeden z niewielu podobnych projektów, cieszy się patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Organizatorzy programu oferują producentom możliwość udziału w różnorodnych przedsięwzięciach, których celem jest promocja polskiej żywności i jej wytwórców.

Zasady przyznawania znaku promocyjnego
– Najistotniejszym elementem funkcjonowania programu są odbywające się co kwartał atestacje żywności, podczas których Loża Ekspertów przyznaje certyfikaty „Doceń polskie” – wyjaśnia Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
– Przewodniczącym jury jest Mirek Drewniak, mistrz kuchni, współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Poza nim, w Loży zasiadają osoby z długoletnim doświadczeniem w branży spożywczej. Każdy z ekspertów indywidualnie ocenia wszystkie artykuły zakwalifikowane do udziału w audycie, w którym może uczestniczyć tylko żywność z „polskim akcentem” – produkowana z rodzimych składników, wg tradycyjnej receptury lub tworzona na terenie Polski – uzupełnia Karolina Szlapańska, organizatorka przedsięwzięcia.

Posiadanie „polskiego akcentu” to właściwie jedyne kryterium wzięcia udziału w programie; zaangażować może się każda firma, bez względu na zasięg, czy rodzaj produkcji. Dla małych firm jest to zatem szansa zaistnienia na nowych rynkach, a dla producentów o ugruntowanej pozycji – sposobność podkreślenia polskiego pochodzenia żywności.
Wszystkie produkty starające się o laury programu otrzymują od jurorów noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Za każdy z ocenianych aspektów można zdobyć punkty w skali 1-10. Znakiem promocyjnym wyróżnia się jedynie żywność, która zdobyła minimum 7,5 punktu. Tytuł TOP PRODUKT jest natomiast zarezerwowany dla wyrobów z maksymalnymi notami.

O certyfikat ubiegają się producenci różnorodnych wyrobów. Szansę zdobycia laurów „Doceń polskie” mają m.in. pieczywo, nabiał, mięso, przetwory, napoje, słodycze, warzywa i owoce, mrożonki, alkohole, przekąski, makarony, dania gotowe, jak również produkty marek własnych.
Istotne jest, że godło „Doceń polskie” jest nadawane na 24 miesiące. Po upływie tego okresu producenci zainteresowani dalszym korzystaniem ze znaku promocyjnego, są zobowiązani dostarczyć produkt do ponownej oceny. Nagrodzona wcześniej żywności podlega takim samym kryteriom co wyroby biorące pierwszy raz udział w audycie.

A to już wiesz?  Włoskie smakołyki - Tydzień Kuchni Włoskiej

Jeszcze można zgłaszać żywność do oceny
Najbliższa certyfikacja odbędzie się 28 października br. Wytwórcy mogą jeszcze przesyłać do organizatorów programu formularze zgłoszeniowe. Szczegółowych informacji dostarcza strona internetowa programu.
W gronie produktów, które już niebawem zostaną ocenione przez specjalistów z branży spożywczej znalazły się m.in. dwie wody Staropolanka; Staropolanka 2000 lekko gazowana oraz Staropolanka gazowana. – Głównym motywatorem zgłoszenia Staropolanki do programu była ranga samego znaku ,,Doceń polskie”. Wysoka jakość i polskie pochodzenie naszych naturalnych wód mineralnych, sprawia, że produkty marki Staropolanka w pełni wpisują się w ideę programu. Dlatego też poprzez tego typu wyróżnienia chcemy, żeby konsumenci wiedzieli, że Staropolanka to dobry wybór, ponieważ sięgają po to co najlepsze wśród polskich produktów i w pełni naturalne – przekonuje Małgorzata Agopsowicz-Weszka, Kierownik Marketingu Staropolanki.
Udział wód Staropolanka w audycie żywności jest jedną z licznych inicjatyw podejmowanych przez przedstawicieli tej marki. – W działaniach promocyjnych wokół marki Staropolanka, bardzo często podkreślamy fakt, że nasze produkty wywodzą się z Uzdrowisk Kłodzkich, że stoi za nimi wieloletnia tradycja, a ich skład mineralny jest wartościowym uzupełnieniem codziennej zdrowej diety zarówno dla dorosłych, jak i dzieci – dodaje Małgorzata Agopsowicz-Weszka.
Choć werdykt Loży Ekspertów poznamy pod koniec miesiąca, przedstawiciele marki już teraz planują, że w przypadku pozytywnego wyniku audytu, znak „Doceń polskie” będzie wyeksponowany w materiałach informacyjnych i promocyjnych, a także na stronie internetowej oraz fanpage’u marki.

Dlaczego warto wziąć udział – laureaci o programie „Doceń polskie”
– Do podjęcia decyzji o zgłoszeniu kolejnych produktów do oceny skłoniła nas bardzo pozytywna reakcja konsumentów na znak „Doceń polskie”, który został umieszczony na opakowaniach wcześniej nagrodzonych wyrobów. Godło promocyjne spotkało się z zainteresowaniem konsumentów, którzy dopytywali o sposób jego nadawania, czy też datę zdobycia nagrody – mówi Natalia Kaberow, Dyrektor Zarządzająca Fabryki COPERNICUS Sp.z o.o. – Znak programu podniósł prestiż wyróżnionym wódkom i upewnił konsumentów, że „polskość” naszych produktów jest nie tylko deklaracją, ale została sprawdzona przez specjalistów. Logotyp „Doceń polskie” jest eksponowany nie tylko na opakowaniach wódek, ale także w katalogu wyrobów oraz na plakatach
– dodaje N. Kaberow. Fabryka COPERNICUS jest laureatem XIV atestacji żywności. Firma z Nieszawy zdobyła certyfikaty „Doceń polskie” i tytuły TOP PRODUKT za dwa produkty: Copernicus Premium Vodka oraz Copernicus Premium Gold Potato. W trakcie XVIII audytu ocenione zostaną dwie inne propozycje z oferty nieszawskiej fabryki: Copernicus Premium Gold Rye Vodka i Copernicus Platinum.

A to już wiesz?  Koniec rzymskich wakacji - 15. sierpnia dla Włochów

– Konkurencja na rynku produktów spożywczych jest ogromna, stąd potrzebujemy stale oceniać nasze wyroby, badać opinie i wyciągać trafne wnioski. Jednym z elementów naszego systemu badań jest udział w konkursach i programach takich jak „Doceń polskie”. Ponadto niezwykle istotne dla firmy „Hańderek” jest promocja polskiej, dobrej jakościowo żywności i dlatego, jak również z uwagi na pozytywne reakcje naszych klientów na poprzednią doskonałą ocenę i certyfikat TOP PRODUKT dla Kiełbasy Herbowej i Boczku Dymionego – nie możemy pominąć tej inicjatywy – wyjaśnia Krzysztof Szyndler, Marketing Manager Zakładu Przetwórstwa Mięsnego „Hańderek”. Za sprawą zbliżającej się certyfikacji firma może zdobyć kolejne laury programu „Doceń polskie”; w XVIII atestacji udział wezmą Szynka „Ze Wsi Buczkowice” oraz Schab Naturalny z serii „Klasyka Gatunku” tego producenta. Przedstawiciel firmy doskonale zdaje sobie sprawę z potencjału godła „Doceń polskie” i możliwości, jakie ono daje.
– Jeżeli produkt otrzyma najwyższą notę (a tak się stało podczas poprzedniej certyfikacji z naszym udziałem) to idziemy szerokim frontem – informujemy o tym fakcie w czterech kanałach dystrybucji, zarówno Odbiorców biznesowych, jak i konsumentów w sklepach firmowych. To skutkuje dobrymi wynikami sprzedaży – zapewnia K. Szyndler.

– Certyfikat programu określa pochodzenie żywności, a to skłania wielu konsumentów do bliższego poznania produktu i przekonania się jak smakuje. Konsument dzięki certyfikatowi zwraca uwagę na wyrób, a jeśli jego smak przypadnie mu do gustu – staje się naszym stałym klientem. Wszyscy zainteresowani nabywcy bez trudu znajdą w mediach informacje dotyczące godła „Doceń polskie”, a przez to utwierdzą się w przekonaniu, że certyfikat nie jest nadawany każdemu wyrobowi, ale honoruje się nim tylko te najbardziej wartościowe – podkreśla Katarzyna Surowiec z Zakładu Produkcyjno-Handlowo-Usługowego „Transrol”. Mieszcząca się w Wąsoszu Dolnym firma publikuje godło programu na materiałach promocyjnych; ulotkach, roll-upach, katalogach, jak również na stronie internetowej i w mediach społecznościowych.
Ogórki konserwowe, Kapusta kiszona z grzybami leśnymi, Sok tłoczony naturalny 100 % jabłko, Buraczki wiórki i Papryka konserwowa – to artykuły, za które firma „Transol”zdobyła certyfikaty. Ogórki, kapusta i sok zostały dwukrotnie wyróżnione godłem promocyjnym, zaś buraczki, papryka oraz sok otrzymały nie tylko godło programu, lecz także tytuły TOP PRODUKT. Podczas najbliższej certyfikacji szansę zdobycia wyróżniania będzie miał Syrop z malin.

A to już wiesz?  Przepis na szybkie pączki z nadzieniem, w końcu w tłusty czwartek nie liczymy kalorii!

– Produkty Tarsmak uczestniczyły łącznie w czterech audytach programu „Doceń polskie”, w tym dwukrotnie ubiegaliśmy się o dalszą możliwość posługiwania się certyfikatem, uzyskując pozytywny wynik. Wśród laureatów, nagrodzonych przez Lożę Ekspertów znalazły się, między innymi: Sos do frytek i hamburgerów, Sos serowy, Sos do kanapek (wszystkie zdobyły tytuły TOP PRODUKT), Sos tatarski premium, Sos czosnkowy premium i Sos czosnkowy. Produkty te otrzymały godło promocyjne dwukrotnie – ponowne wyróżnienia przyznano 2 lata po pierwszej ocenie. Powyższy fakt potwierdza, że niezmiennie oferujemy klientom produkty najwyższej jakości. Nasi odbiorcy rozpoznają dobrze markę Tarsmak. Certyfikat „Doceń polskie” jest ugruntowaniem naszej pozycji jako polskiego producenta, spełniającego wygórowane oczekiwania świadomego konsumenta na bardzo konkurencyjnym rynku, zdominowanym przez światowe koncerny spożywcze. W dobie rosnącego patriotyzmu zakupowego, laur „Doceń polskie” ma tym większe znaczenie i prestiż, że podkreśla pochodzenie wyrobu, jego wkład w rozwój i utrzymanie rodzimych przedsiębiorstw i miejsc pracy. Posiadanie godła promocyjnego to istotne narzędzie, wokół którego można budować swoją pozycję na rynku i komunikację z konsumentami – podsumowuje Teresa Gondek, właściciel ZPiOAS TARSMAK.

Program Doce_ polskie_XVII audyt _ywno_ci_1

Program Doce_ polskie_XVII audyt _ywno_ci_2

Program Doce_ polskie_XVII audyt _ywno_ci_3

Program Doce_ polskie_XVII audyt _ywno_ci_4

* * *
Zdjęcia:
Podpis: Wybrane produkty, które Loża Ekspertów oceniała podczas XVII audytu żywności.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy