Biznes ekonomia finanse turystyka Wypoczynek

Rainbow Tours SA po czterech kwartałach 2017 – pod znakiem wzrostów

Rainbow Tours SA po czterech kwartałach 2017 – pod znakiem wzrostów
Przychody ze sprzedaży wyniosły 1.271,0 tys. zł i są wyższe od ubiegłorocznych o 21%, a ilość obsłużonych klientów wyniosła 412,3 tys i jest wyższa od zeszłorocznej o 24,8%. Nastąpił również bardzo znaczący wzrost zysku netto – aż o 41,3%! Równie obiecująco wyglądają wyniki przedsprzedaży sezonu „Lato 2018” – zanotowano wzrost aż o

Data publikacji: 02.03.2018

Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Rainbow Tours SA po czterech kwartałach 2017 – pod znakiem wzrostów

Kategoria: turystyka, wypoczynek, ekonomia, biznes, finanse

Przychody ze sprzedaży wyniosły 1.271,0 tys. zł i są wyższe od ubiegłorocznych o 21%, a ilość obsłużonych klientów wyniosła 412,3 tys i jest wyższa od zeszłorocznej o 24,8%. Nastąpił również bardzo znaczący wzrost zysku netto – aż o 41,3%! Równie obiecująco wyglądają wyniki przedsprzedaży sezonu „Lato 2018” – zanotowano wzrost aż o 36,8%!

Przychody ze sprzedaży wyniosły 1.271,0 tys. zł i są wyższe od ubiegłorocznych o 21%, a ilość obsłużonych klientów wyniosła 412,3 tys i jest wyższa od zeszłorocznej o 24,8%. Nastąpił również bardzo znaczący wzrost zysku netto – aż o 41,3%! Równie obiecująco wyglądają wyniki przedsprzedaży sezonu „Lato 2018” – zanotowano wzrost aż o 36,8%!

Polska znajduje się obecnie na szczycie cyklicznego ożywienia gospodarczego i powinna pozostać na nim dłużej niż inne gospodarki w regionie. Dzięki silnemu popytowi wewnętrznemu i publicznym inwestycjom oraz stopniowym wzrostem inwestycji prywatnych wzrost gospodarczy Polski ma być silny. Wprowadzenie programu 500+ i dodatkowy dochód z tego tytułu zwiększył popyt na zorganizowane imprezy turystyczne. Te dwa czynniki spółka wskazuje jako ważne zewnętrzne czynniki wzrostu w 2017.

Na wzrost przychodów ze sprzedaży miały również wpływ następujące czynniki wewnętrzne: konsekwentna strategia wprowadzania bardziej różnorodnej oferty produktowej zawierającej nowe bardziej egzotyczne kierunki, ale również poszerzenie oferty o hotele dostosowane do potrzeb mniej zamożnych konsumentów, którzy pojawili się po raz pierwszy na rynku jako klienci biur podróży po wprowadzeniu programu 500+. Tym klientom spółka zaoferowała wiele obiektów hotelowych znajdujących się w ich zasięgu cenowym, zwłaszcza w segmencie rodzinnym. Ważnym wewnętrznym czynnikiem wzrostu przychodów był znaczący wzrost sprzedaży we własnych kanałach dystrybucji ( internet, oddziały własne ), które to zostały znacznie zmodernizowane i rozbudowane w 2016, kiedy to Rainbow otworzył 30 salonów sprzedaży w centrach handlowych. To zaowocowało niższymi wydatkami na marketing aż o 7,1%.

A to już wiesz?  Poznaj Danię w weekend... lub 1 dzień, ze Scandlines

Ważnym czynnikiem wzrostu efektywności była lepsza przedsprzedaż oferty letniej – zanotowano aż o 41% więcej rezerwacji w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016. To pozwoliło w późniejszych miesiącach lepiej zarządzać cenami ofert letniej i zwiększyć rentowność operacyjną do 14,4%.

Na uwagę zasługuje również działalność hotelowa prowadzona przez spółkę zależną Rainbow Hotels A.E. Prowadząc hotel na greckiej wyspie Zakynthos który rozpoczął pełną działalność w ramach sezonu „Lato 2017” i osiągnął rentowność netto na poziomie 13% przy zysku netto na poziomie 594 tys. złotych. Spółka planuje inwestycję polegającą na przebudowie i rozbudowie hotelu znajdującego się na zakupionej działce na wyspie Zakynthos. Docelowo obiekt będzie posiadał około 200 pokoi hotelowych, zyska zmodernizowane baseny oraz zaplecze restauracyjne. Hotel ma mieć kategorię 5*. Pierwszym etapem jest budowa mniejszej części która ma zawierać 47 pokoi i przyjąć gości już w czerwcu 2018. W drugim kwartale 2018 rozpoczną się prace budowlane drugiej części kompleksu.

źródło: Biuro Prasowe Rainbow

Załączniki: Rainbow Tours SA po czterech kwartałach 2017 - pod znakiem wzrostów turystyka, wypoczynek, ekonomia, biznes, finanse - Przychody ze sprzedaży wyniosły 1.271,0 tys. zł i są wyższe od ubiegłorocznych o 21%, a ilość obsłużonych klientów wyniosła 412,3 tys i jest wyższa od zeszłorocznej o 24,8%. Nastąpił również bardzo znaczący wzrost zysku netto – aż o 41,3%! Równie obiecująco wyglądają wyniki przedsprzedaży sezonu „Lato 2018” – zanotowano wzrost aż o 36,8%!

Hashtagi: #turystyka, wypoczynek #ekonomia, biznes, finanse

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy