technologie towary konsumpcyjne

Telefon dla dziecka na wakacje – o czym warto pamiętać?

Samodzielny wyjazd dziecka na wakacje to stresujące wydarzenie przede wszystkim dla rodziców. Dla większości z nich naturalnym rozwiązaniem jest wyposażenie dziecka w telefon komórkowy. Niezależnie od tego, czy pociecha ma już swój telefon, czy otrzyma go dopiero na wakacje, warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które pozwolą uniknąć kłopotów i niepotrzebnych

Data publikacji: 19.06.2019

Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Telefon dla dziecka na wakacje – o czym warto pamiętać?

Kategoria: technologie, towary konsumpcyjne

Samodzielny wyjazd dziecka na wakacje to stresujące wydarzenie przede wszystkim dla rodziców. Dla większości z nich naturalnym rozwiązaniem jest wyposażenie dziecka w telefon komórkowy. Niezależnie od tego, czy pociecha ma już swój telefon, czy otrzyma go dopiero na wakacje, warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które pozwolą uniknąć kłopotów i niepotrzebnych wydatków.

Samodzielny wyjazd dziecka na wakacje to stresujące wydarzenie przede wszystkim dla rodziców. Dla większości z nich naturalnym rozwiązaniem jest wyposażenie dziecka w telefon komórkowy. Niezależnie od tego, czy pociecha ma już swój telefon, czy otrzyma go dopiero na wakacje, warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które pozwolą uniknąć kłopotów i niepotrzebnych wydatków.

Jak wynika z raportu sieci edukacji cyfrowej KOMET@ 80% polskich dzieci w wieku 7-14 lat posiada własny smartfon. Pierwszy telefon dzieci dostają zazwyczaj w wieku 7-8 lat. Dzisiaj w zasadzie nie wyobrażamy sobie braku możliwości kontaktu z drugą osobą. Wyjazdy na wakacje, podczas których formą kontaktu była pocztówka wysyłana z obozu lub budka telefoniczna, to odległa przeszłość. Smartfony zmieniły zachowania zarówno dorosłych, jak i dzieci. Dając dziecku telefon komórkowy, należy je do tego przygotować i ustalić zasady korzystania. Dbając o swój portfel, warto też odpowiednio zabezpieczyć samo urządzenie.

Bezpiecznie w sieci

Rodzice mogą skorzystać z rozwiązań przygotowanych przez twórców systemów operacyjnych Android, iOS czy Microsoft, aby upewnić się, że dzieci nie będą miały dostępu do nieodpowiednich treści. Każdy z nich oferuje oprogramowanie do kontroli rodzicielskiej. Dzięki temu rodzic może zdalnie ograniczyć dziecku czas korzystania z urządzenia, blokować niepożądane treści, czy zezwalać na nowe aplikacje instalowane na telefonie. Warto pamiętać, że poza narzędziami informatycznymi, podstawą jest rozmowa z dzieckiem i wyjaśnienie mu korzyści i zagrożeń płynących z cyfrowego świata. Oprogramowanie do kontroli jest tylko pomocnikiem rodzica.

A to już wiesz?  Turystyka 2.0

Wakacyjne niebezpieczeństwa

Wakacyjne aktywności, niezależnie od ich formy, to spore wyzwanie dla sprzętu elektronicznego, szczególnie gdy użytkownikiem jest dziecko. Nieskrępowana fantazja, chęć zaimponowania rówieśnikom, a czasami brawura prowokują przypadkowe uszkodzenia i mogą narazić rodziców na wysokie, nieplanowane koszty. Według danych firmy Digital Care, specjalizującej się w ochronie urządzeń mobilnych, blisko 90% wszystkich przypadków naprawy telefonów jest związanych z uszkodzeniem wyświetlacza. Pozostałe 10% to uszkodzenie innych części telefonu, czyli na przykład obudowy, aparatu, a także zalania lub zatopienia urządzenia. Usunięcie tego typu uszkodzeń może przekroczyć połowę kosztu nowego telefonu i solidnie nadszarpnąć wakacyjny budżet.

„Od wielu lat obserwujemy wzrost liczby zgłoszeń w okresie wakacji. Wyjazdy, zabawy na świeżym powietrzu sprzyjają sytuacjom, które dla wielu smartfonów są tragiczne w skutkach. Często przypadkowe potrącenie, gdy robimy sobie selfie, kończy się upadkiem telefonu na ziemię i stłuczonym ekranem. Chcąc oszczędzić sobie nerwów, warto zainwestować w ochronę telefonu, unikając ponoszenia wysokich kosztów naprawy” – mówi Anna Kozłowska-Pietraszko, Dyrektor Marketingu w Digital Care.

Jeżeli decydujemy się na zakup nowego urządzenia, zadbajmy o jego bezpieczeństwo i ochronę. Dobór odpowiedniej obudowy czy szkła chroniącego wyświetlacz to stosunkowo nieduży wydatek, a może uchronić telefon przed zarysowaniem i drobnym uszkodzeniem. Na rynku dostępne są także tzw. „pancerne obudowy” chroniące przed poważnymi uszkodzeniami.

Żadna folia czy obudowa nie uchroni jednak urządzenia w 100%. Wartym rozważenia rozwiązaniem jest zakup usługi serwisowej lub ubezpieczenia dla smartfona. Ryzyko uszkodzenia sprzętu przez dzieci jest tak duże, że jeszcze kilka lat temu zdarzenia z udziałem najmłodszych były często wyłączane z zakresu ubezpieczenia. Na szczęście dziś operatorzy przy zakupie telefonu  oferują niezbędną ochronę nawet od uszkodzeń dokonanych przez dzieci. Miesięczny koszt ochrony urządzenia mobilnego u operatora zaczyna się już od kilku złotych miesięcznie, co w zestawieniu z potencjalnym kosztem naprawy urządzenia jest niewielkim wydatkiem. Warto o tym pamiętać zarówno dając telefon dziecku, jak i wybierając nowy model smartfona dla siebie. Niewielki miesięczny koszt ochrony zapewni spokojną głowę rodzicom, a dzieciom swobodę korzystania ze sprzętu niezależnie od okoliczności. 

A to już wiesz?  Ciasteczka Jęczmienne – alternatywa wśród ciastek Sante

***

źródło: Biuro Prasowe Digital Care Sp. z o.o.

Załączniki: Telefon dla dziecka na wakacje – o czym warto pamiętać? technologie, towary konsumpcyjne - Samodzielny wyjazd dziecka na wakacje to stresujące wydarzenie przede wszystkim dla rodziców. Dla większości z nich naturalnym rozwiązaniem jest wyposażenie dziecka w telefon komórkowy. Niezależnie od tego, czy pociecha ma już swój telefon, czy otrzyma go dopiero na wakacje, warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które pozwolą uniknąć kłopotów i niepotrzebnych wydatków.

Hashtagi: #technologie #towary konsumpcyjne

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy