Data publikacji: 07.07.2014
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zakochaj się, zainspiruj i odkryj morze możliwości – jak reklamują się polskie miasta i regiony
Kategoria: media, marketing, reklama, turystyka, wypoczynek
Kolumna Zygmunta, Kościół Mariacki, sopockie molo… niemal każde z polskich miast czy regionów, posiada jakiś charakterystyczny symbol, miejsce powszechnie rozpoznawane. Bardzo często są one wykorzystywane w kampaniach promocyjnych danego miasta. Obecnie niemal wszystkie z większych miast w Polsce prowadzą szeroko zakrojone kampanie, które coraz częściej mają na celu nie tylko ściągnięcie turystów, ale przede wszystkim zbudowanie rozpoznawalności i marki danego miasta.
Kolumna Zygmunta, Kościół Mariacki, sopockie molo… niemal każde z polskich miast czy regionów, posiada jakiś charakterystyczny symbol, miejsce powszechnie rozpoznawane. Bardzo często są one wykorzystywane w kampaniach promocyjnych danego miasta. Obecnie niemal wszystkie z większych miast w Polsce prowadzą szeroko zakrojone kampanie, które coraz częściej mają na celu nie tylko ściągnięcie turystów, ale przede wszystkim zbudowanie rozpoznawalności i marki danego miasta.
Niewątpliwym trendem w strategiach promocyjnych jest tworzenie sloganu, który ma być jednoznacznie kojarzony z danym miastem lub miejscem. Czy jest to efektywny element strategii i naprawdę zostaje zapamiętany? Ilu osobom stolica rzeczywiście kojarzy się z hasłem „Zakochaj się w Warszawie”, Lublin z miastem inspiracji, Gdańsk z morzem możliwości, a Wrocław z miejscem spotkań? Hasło to właściwy element, ale oczywiście nie wystarczy. Miasta sięgają więc też po inne sposoby promocji inwestując w nią ogromne środki finansowe.
Jak wynika z danych resortu finansów, w 2013 roku polskie samorządy planowały wydać na działania promocyjne 642 mln zł. Większość dużych polskich miast w 2013 roku na promocję wydała od 2 do 6 milionów złotych. Znaczna część z tych kwot została wydana na organizację różnych imprez kulturalnych i sportowych. I słusznie, bardzo duża część osób szukając miejsca na choćby weekendowy wypad, zwraca uwag na to, czy w mieście odbywają się akurat jakiejś imprezy, festiwale.
Kolejnym sposobem promocji są oczywiście kampanie prowadzone w mediach, na przykład spoty reklamowe prezentujące walory turystyczne danych miast czy regionów. Coraz więcej środków przeznacza się także na reklamy w Internecie. Miasta wiedzą, że trzeba podążać za trendami. Większość z nich może też pochwalić się całkiem nieźle prowadzonymi profilami w mediach społecznościowych, na Facebooku czy Instagramie, gdzie dążą do interakcji z potencjalnymi turystami i mieszkańcami. Bardzo często możemy też zobaczyć bilbordy czy plakaty promujące dane miasto w innych miastach.
Warto obserwować w jakim kierunku będą rozwijać się strategie promocyjne największych polskich miast. Coraz częściej opierane są one na synergicznych działaniach miast i regionów, tak aby zaproponować jeszcze więcej atrakcji i przedstawić jeszcze więcej atutów. Kampanie te mają bez wątpienia różną efektywność, ale w temacie marketingu miejsca już dzieje się dużo, a wszystko dopiero się rozkręca – mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET
źródło: Biuro Prasowe 365 agencja
Załączniki:
Hashtagi: #media, marketing, reklama #turystyka, wypoczynek